Türkiye Bisiklet Rotaları – Kırklareli Gezisi İlk Gün

10 05 2013

Dağ Keçileri ile bisikletli bir haftasonu daha geçirdik. Bu sefer liderimiz Murat Dündar’dı, kendisine çok teşekkür ediyorum.

Bisikletli turlarda biz bir otobüsle, bisikletlerimiz de bir kamyonla gideceğimiz yere transfer ediliyor. Bu sebeple hem gidiş hem de dönüşte bisikletlerin yerleştirilmesi zaman alıyor. Cumartesi sabahı da o uzun tecrübeyi yaşadıktan sonra saat 12 gibi Kırklareli, Vize’ye vardık. Vize’de yemek için oyalanmadık, zira yolda verdiğimiz molada sıkı bir kahvaltı yapmıştık. Sadece yolculuk esnasında ihtiyaç duyulacak malzemeler için kısa bir alış-veriş molası verildi.

Kastro Plajı

Sonrasında, önce kalede toplu fotoğraf çekildik. Ardından da oyalanmadan bisikletlerimize atladık. Vize’den kısa süre içinde çıktıktan sonra yokuşlu inişli ama hep baharın tazeliğini dolu dolu yaşatan yeşilliklerin içinde pedalladık. Ben uzun bir gezide ilk defa kilitli pedal kullandığımdan biraz tedirgindim. Zira kilitli pedalı fren yaparken, yapmadan az önce çıkarmak gerekiyor. Aksi taktirde durulduğunda bisikletle beraber ağırlık ne tarafa verildiyse o tarafa bir bütün olarak düşülüyor. Aklımın hep bir köşesinde fren yapmadan kilitli pedalı çıkarmak varken sorunsuz sürdüm. Komik bir biçimde kilitli pedalı sağlıklı çıkarıp duruşumun ardından, kilitli kamış diğer bacağımın üstüne düşerek bir ilki yaşadım. Dururken düştüğümden çok sıkıntı olmadı…

Kırklareli’nin doğası muhteşem, bisikletle giderken bunu çok farklı yönlerden hissettim. Bir yandan baharın taze rüzgarı, diğer yandan topraktan adeta fışkıran taze yeşillikler, diğer yandan da taze büyüleyici kokular. Bisikletin üzerinden giderken yolculuk bambaşka.

Birinci günün hedefi Vize’den yola çıkıp, kamp alanımız olan Kastro Plajına varmaktı. Bunu da Kıyıköy üzerinden giderek yapacaktık. Vize Kıyıköy arası 38KM kadar. Bizim rotamız ise biraz daha dolaşmamıza müsaade edecek şekilde planlanmıştı. Bu sebeple direk Kıyıköy yerine, Kömürköy yönüne dönüp, sırasıyla Kızılağaç, Kışlacık ve Hamidiye köyleri üzerinden dolaarak tekrar Vize-Kıyıköy yoluna bağlandık.

Vize’den sonra ilk toplu durağımız bir derenin kenarından oldu. Burada derenin serin sularında ayaklarımızı yıkamayı ihmal etmedik. Ben bir parça muz ile yemek takviyesi de yaptım.

Derede verdiğimiz molanın ardından bizi sıkı bir yokuş karşıladı. Ben bir süredir dizim dolayısıyla fizik tedaviye gidiyorum ve özellikle üst bacağımı güçlendirecek hareketler çalışıyoruz. Bu hareketlerin yararını ve üst bacağımın ne denli güçlendiğini bu yokuşları sıkıntısız çıkarken anladım. Yokuşta ben herkesi sollarken, inişte de herkes beni solluyordu. İniş her Zaman bana korkutucu geldiğinden, çok temkinli iniyorum.

Yolda hep bir süre yanlız gidip, ardından birileri ile karşılaşıyorduk. Bu karşılaşmalardan birinde çektirdiğim fotoğraf bu uçsuz bucaksız yeşili çok iyi anlatıyor.

Kızılağaç’ta köy kahvesinde toparlandık. Ben uzun bisiklet yaparken çay yerine ya su, ya ayran ya da maden suyu tercih ediyorum. Burada bir de performanslı günlerde çok pratik ve lezzetli bulduğum Dardanel’in tonoviçinin -ton balıklı sandaviç- yarısını yedim.  Köy kahvesini bayağı şenlendirdikten sonra Kıyıköy için yeniden yola çıktık.

Kıyıköy’de bizi önce Bizans surları karşıladı. Bu sevimli kasabada hemen küçük bir lokantaya yerleşip çorba içtik. Kısa bir kahvaltı alışverişinin ardından da tekrar bisikletlerimize atlayıp, deniz manzarasını seyrettik. Kıyıköy’de ziyaret edilebilecek Aya Nikola Manastırı da bulunuyormuş ancak bizim ziyaret etme fırsatımız olmadı. Kamp alanımızda huzura ulaşmadan son birkaç kilometre ve bir yokuşumuz kalmıştı. Haydi bakalım diyerek, yola koyulduk.

Kıyıköy’den Saray yönüne yola koyulduk ve bir süre tırmandıktan sonra Kasatura Tabiatı Koruma Alanına geldik. Kamp alanımız Kastro Plaja ulaşmak için ise, Saray yönüne bir süre daha devam ettikten sonra solda çeşmenin yanından bir toprak yola saptık. Toprak yolda bir kaç kilometre ve güzel manzaraların ardından tekrar bir asfalt yola bağlandık ve yine bir kaç kilometrenin ardından güzel bir inişle plajımıza vardık. Bisikleti park ettiğimizde 62KM yol yapmıştık. Rotaya – saatimi açmayı unuttuğumdan Kızılağaç ile Kışlacık arasını direk geçmişim gibi gösterse de, gerekli detayı veriyor – buradan ulaşabilirsiniz.

Kamp alanına varmadan önce benim hiç tarzım olmayan, gürültülü bir müzik duymaya başlamıştık. Eyvah dedim, gece boyunca huzuru bulamayacağız… Sonradan anlaşıldı ki phschedelic müzik festivali varmış. Ve daha sonrasında da büyük bir hayal kırıklığı ve baş ağrısıyla anladık ki, meğerse festivalde tek bir an müziğe ara verilmiyormuş. Bu festival dolayısyla malesef Kastro Plajının muhteşem güzelliğini eksik yaşadığımı hissediyorum. Mesala ancak sabahleyin müziğin geldiği yöne asla bakmadığımı anladım. Bu muhteşem doğa parçasında denize bağlanan, huzurlu bir dere var. Çok geniş, kumlu da bir plaj. Ve hemen ardından yeşillikler, güzel ağaçlar içinde huzurlu bir kamp alanı.

Kamp alanımızda basit de olsa temel ihtiyaçları karşılayacak gözlemeci, çay bahçesi ve lokanta vardı. Lokantaya biz vardığımızda yemek açısından çeşit kalmamışsa da –tavuk kanat ve güveçte karides vardı- güveçte karides çok lezzetli ve doyurucuydu.

Herkes tüm geceyi son derece rahatsız ve sıklıkla uyanarak geçirmişti. Sabah kamp alanımızı toparladıktan sonra, yeşillikler içindeki güzel çay bahçesinde önceki gün aldıklarımızla kahvaltımızı yaptık. Bu güzel yerden ayrılırken hala müzik çalıyordu -ve sanki hep aynı müzik gibiydi- ve ben bu güzel yerden ayrılırken bir yandan üzülüyor bir yandan da sessizliği duyacağım noktaya bir an önce varabilmemenin sevincini yaşıyordum.

İşlemler

Bilgi

One response

12 05 2013
Deniz Tekin

Fotoğraflara bayıldım. Bu güzel Pazar gününde kös kös bilgisayar başında otururken, “evet dışarıda güzel bir dünya vardı” dedirtiyor insana 🙂