Buenos Aires – Recoleta, Palermo ve Puerto Madero

20 11 2011

Buenos Aires’teki ikinci günümüzde hedefimiz Recoleta ve Palermo oldu.

Monserrat’tan Recoleta’ya otobüsle gittik. Otobüs çok ucuz bir ulaşım aracı : 1.5 peso ödeyerek istediğiniz yere ulaşıyorsunuz. Otobüslerin bir kısmı –bizim bindiğimiz de dahil olmak üzere- oldukça eski ve süslemeleri ve boyamaları ile Hindistan filmlerindeki otobüsleri andırıyorlar. Beklediğimiz yarım saat boyunca, otobüs şöförlerinin yine genelde Latin Amerika’nın diğer köşelerinden olduğu –tıpkı taksi şöförleri gibi- dikkatimizi çekti. Beklememizin hikayesi de şöyle: Otobüs durağına varışımızın hemen ardından beklediğimiz otobüs geldi. Ancak biz bizden önce binen iki kadına öncelik tanıdğımız anda hatayı yapmış olduk. Otobüs şöförü iki kadını alışının ardından bizim girişimimize, ardından yüzümüzdeki şaşkınlığa aldırmadan gaza bastı. Durakta beklerken aynı şeyin baka insanların başına da geldiğini gördük. Uzun lafın kısası otobüse binecekseniz, atak olmanızda fayda var…

Otobüs Monserrat’dan Recoleta’ya doğru her ilerlerken, etrafın görüntüsü de bayağı bir değişti: Çok daha bakımlı binalar, bakımlı ve yeşil yollar, daha geniş sosyal alanlar kendini göstermeye başladı. Aynı zamanda spor yapan pek çok kişi de dikkatimizi çekmeye başladı. Recoleta’da öncelikle Modena Design Recoleta kahvesinde, Hukuk fakültesinin tam karşısında kahvaltı yaptık: Croisant (ki MediaLuna deniyor İspanyolcada), reçel ve yağ. Arjantinliler çok kahvaltı yapmadıklarından, bulunabilecek en iyi kahvaltı alternatifi bunlar. Kendilerinin bir de “Dulce de Leche” adında sütten ve karamelden yaptıkları ve her yerde kullandıkları bir başka tatlıları da var. Kahvaltıda reçel niyetine de yeniliyor, başka tatlıların yapımında tatlandırıcı olarak da kullanılıyor. Yolunuz düşerse, bu kafe yerine Recoleta pazarının da içinde yer aldığı parkın etrafında ve kültür merkezinin yanındaki kafeleri de tercih edebilirsiniz.

Kahvaltının hemen ardından Recoleta pazarını dolaştık. Bu Recoleta’daki parkın en altından başlayarak yukarıya Recoleta mezarlığına dek giden bir pazardı. Satın alınabilecek pek çok ıvır zıvır vardı. Biz de bu muhteşem davete kayıtsız kalmadık… En çok rastladığımız şeylerden bir tanesi Arjantin’in ulusal taşı diyerek pazarladıkları “RodocRocita” taşı kullanılarak yapılmış takılardı.

Parkın bitiminde öncelikle muhteşem büyüklükteki bir ağacın ardındaki kafelere göz attık. Ağacın adı “El Gomero” imiş. İnanılmaz büyüklükteki ağacın dalları yerlere dek uzanıyordu ve pek çok noktadan desteklenmişti. Bu güzel ağacın etrafında da ağacın gölgesinden ve güzelliğinden faydalanan pek çok kafe vardı.

Ve nihayet Recoleta Mezarlığı. Bu mezarlığı anlatmak çok olası değil, gezmek lazım. Gerçekten aileler kendileri için bizim bildiğimiz anlamda mezarlıklar değil, ölüm sonrası için çok küçük boyutlu ancak inanılmaz süslü ve görkemli evler yaptırmış gibiler. Evita’nın mezarı da burada yer alıyor. Ancak bize özel olarak mezar arayışına girmek yerine, bu daracık sokaklı, göz alıcı heykellerle süslenmiş ölüler kendtli öylesine dolaştık. Mezarlığın hemen yanında yer alan “Nuestra Senor del Pilar” kilisesine göz attık.

Mezarlığın ardından pazara çok dalmadan tekrar Avenue del Libertador’a indik ve “Museo Nacional de Bellas Artes” diğer bir deyişle Güzel Sanatlar Müzesine gittik. Müzenin girişi ücretsizdi. Maalesef Latin Amerika’ya özgü çok fazla eser göremedik. Yine de derli toplu, güzel bir müzeydi.

Palermo’ya doğru uzun bir yürüyüş yaptık ve pek çok güzel meydan ve anıtı görme fırsatımız oldu. Bu yürüyüş esnasında öncelikle “Monumento a Evita“‘ya Evita Anıtına uğradık. Hemen ardından “Plaza Naciones Unidas“da yer alan Floralis Generica‘yı gördük. 18 ton ağırlığında ve 23m yüksekliğindeki bu çelik-alimünyum çiçeğin en önemli özelliklerinden bir tanesi ise akşam kapanması ve sabahleyin yeniden açılması.

Palermo’daki 25 hektarlık “Bosques de Palermo/ Palermo ormanları” diye de anılan “Parque Tres de Febrero” meraklasına pek çok görülecek şey sunuyor : Japon Bahçesi, Planetaryum, Hayvanat Bahçesi gibi. Söylenene göre, Buenos Aires’teki bu en büyük yeşil alan Paris’teki Boulogne ormanlarından ve Viyana’daki Prater’den esinlenilmiş. Biz de yapay göllerin bir tanesinin yanında uzun yürüyüşümüzün ardından dinlendik.

Pek çok Buenos Aires’li bu geniş parkta koşuyor, paten yapıyor –oldukça yaygın- ve bisiklete biniyor. Hatta o gün bir çeşit bisiklet şenliğine de denk geldik.

Geldiğimiz yolun paralelinden yürüyerek geri dönmeye başladık. Sokaklar yüksek binaları, gösterişli girişleri ve formalı kapıcılarıyla bana Manhattan’ın zengin sokaklarını anımsattı. Yeniden yorulduğumzda bir kafede muhteşem lezzette ve büyüklükte ricotta adı verilen bir tatlı yedik. Arjantinliler muhteşem bir tatlı ve pasta yelpazesine sahip olmakla bayağı öğünüyorlar. Ancak bize tatlılar çeşitlilikten yoksun ve çok fazla tatlı geldi. Ancak bu ricotta’yı da başka yerde bir daha bulamadık. Yanında hep yaptığımız gibi cafe con leche (sütlü kahve) içtik. Kahvelerinin her zaman çok lezzetli olduğunu söylemekte fayda var.

Buenos Aires’te turistlerin ilgisini çeken diğer bir semtte Rio del Plata kıyısında yer alan “Perto Madero“. Burası dokların yanı sıra Montevideo, Colonia de Sacremento, Tigre’ye feribotların da kalktığı yer. 1990’larda başlayan, bölgeyi iyileştirme/yenileştirme çalışmaları, burayı modern yüksek binaların, loft, residans, lüks apartmanların, güzel ve pahalı kafelerin, güzel tuğladan liman binalarının yer aldığı hoş bir semte dönüştürmüş. Bütün cadde isimlerinin kadınlardan esinlendiği bölgedeki yüksek binalar aynı zamanda pek çok şirkete de ev sahipliği yapıyor. İş çıkışında oldukça hareketli olan bölgedeki kafeler, eve yönelmeden yiyip içen çalışanlarla doluyor.

İkinci gün akşam yemeğimizi El Gardiner adındaki restoranda yedik. Sucre’ye nazaran daha geleneksel bir ortamı olsa da burası da çok nezih bir restorandı. Buradan da çok memnun ayrıldık.