Genel Antrenman Prensipleri

5 12 2010

1. Antrenman yaptığımız sırada kaslarımız belirli bir stresle karşı karşıya kalır. Bu stresin ardından kaslarımızı yeteri kadar dinlendirebiliyorsak, kaslarımız daha güçlü ve daha etkin çalışır hale gelir. Yeteri kadar dinlendiremiyorsak yaralanma ve sakatlanmalar meydana gelebilir. Özellikle zorlu koşuların ardından kasların dinlenmesi için 48 saat gerekmekte.
 
2. Sakatlanmaların en üst sırada yer alan sebepleri sırasıyla  -kaldirebileceğimizden daha- uzun mesafeli koşular, -kaldırabileceğimizden daha fazla yüklendiğimiz- hız antrenmanları ve -yanlış yapılan- germe/esneme hareketleridir.
 
3. Hız antrenmanları koşuya yeni başlayanlara önerilmez. Hazırlandığınız koşu için zorlu bir hedefiniz yoksa, hız antrenmanı yapmanız gerekmez.
 
4. Önceki hafta gerçekleştirdiğiniz antrenman süresi, antrenman şiddeti ve antrenman sıklığı parametrelerinden sadece birisini %10 arttırmak suretiyle ertesi hafta gerçekleştireceğiniz antrenman programını ayarlamanız gerekir.
 
5. Koşu konusunda gelişim sağlamak istiyorsanız, haftada 3 kere koşmanız gerekiyor. -Araştırma sonucu- Ancak 3’ün üstüne çıktığınız her antrenmanın gelişiminize katkısı giderek azalıyor.
 
6. Haftalık üç koşunuz varsa, iki koşunuzu kolay koşu -kısa zaman / kısa mesafe – şeklinde gerçekleştirebilir, üçüncü koşunuzu uzun mesafe yapabilirsiniz. -Hali hazırda bir program takip edenler aşağı yukarı programlarının benzer prensipte olduğunu kolaylıkla gözlemleyebilirler-

Reklamlar

İşlemler

Bilgi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s




%d blogcu bunu beğendi: